mandag 3. august 2009

Domestic Godess

Frk.Bokstavsurr lurer på hvorfor hun trenger hjelp og inspirasjon fra en NETTSIDE for å få gjort husarbeid?? (Den er, til dens forsvar, ganske bra da!) Anbefales til andre uorganiserte rotekopper av noen husmødre også :-) Frk. B har faktisk vasket oppvaskkummen så den skinner i dag, og det føltes temmelig godt etterpå! Nå gjenstår bare tøybrettinga...har vel sånn ca. 25 vask liggende på spisestuebordet. Flott. Kjekt med dører som kan lukkes og skjule ting man trenger å skjule. Som f.eks en gigantis haug med tøy.

www.flylady.net er adressen til "vidunderstedet". Er forsåvidt bare uenig i påstanden om at man skal ha på seg sko (med snøring!) innendørs! (Da er det visstnok ikke så lett å legge seg på sofaen, om man skulle føle for det i løpet av dagen...)

2 kommentarer:

  1. lol! Men siden var jo enda mer rotete enn jeg noen gang har hatt det hjemme...
    Jeg heller til "inviter noen hjem" knepet. Siden leiligheten er så liten, må alt være ordnet og rent, for gjestene kommer til å se alt, og det er den eneste måten å få plass til noen flere på..

    SvarSlett
  2. Hehe, der sa du noe! Tenkte jeg faktisk ikke over før du nevnte det, men jaggu sant! Problemet med "inviter noen hjem" knepet i dette huset, er at det er så pokkers stort at jeg trenger tre hele dager med blod, svette og tårer før det ser presentabelt ut....og så er jeg så sliten etter seansen at da gidder jeg ikke gjøre noe de neste to ukene! ;-) Da er det helt topp med noen som mailer deg "huskelister" for dagens gjøremål ("Har du husket å legge frem tøy til i morgen?", "I dag skal du koste trappen", "Skinner vasken din?") Fantastisk system for bokstavmamma med utpreget dårlig organisatorisk ordenssans!

    SvarSlett